Saturday 14 April 2012

Verhuisd

Ik denk dat dit de makkelijkste verhuizing van mijn leven is geweest. De meeste spullen waren nog ingepakt. We waren met zijn vijven. We hadden een busje van 12 m3. 's Ochtends vroeg op gestaan. De sleutel van mijn nieuwe huis opgehaald. Het busje opgehaald. En toen kwam ik tot de conclusie dat er eigenlijk niet zo heel veel te doen was. Dus wat gerelaxed totdat om drie uur de hulp kwam.

Drie keer op en neer rijden. 1200 meter per rit.  De dame van de verhuur had mij wel een aantal keren duidelijk gemaakt dat het verplicht was de tank weer af te vullen na gebruik. Ik keek op de teller bij teruggave. 8.4 km. De minimum afgave van 5 liter benzine ging ik niet halen. Dus het busje zo maar terug gebracht. Nooit meer iets van gehoord. Rond half zes zaten we aan het bier op mijn nieuwe terras.

Van de verhuizing zelf heb ik leuke foto's. Die staan op mijn oude Nikon camera. Ik vond hem weer terug bij de verhuizing. Onder de bank ja. Maar nu is er een probleem, want ik kan de kabel van de Nikon camera niet meer vinden. Dus dat werkt ook niet meer. Maar hierbij iig aan de hand van een paar foto's een toer door mijn nieuwe huis.

De voorkant. Het is een vrij nieuw huis, 5 jaar oud. Het ligt vlak bij Fitzroy beach. De buurman heeft het zelf laten bouwen. Hij heeft voor zich zelf de A-woning ernaast gekozen. Maar dit huis is ook wel prima. Het heeft ook weer een garage voor 2 auto's. Ik kan niet meer zonder.


Het huis heeft twee verdiepingen, waarvan ik de onderste eigenlijk niet zo veel gebruik. Er zijn daar twee slaapkamers, een badkamer, iets van een studeer kamertje. En een terras. Hier een foto van een van de slaapkamers.


Als we dan de trap op gaan komen we eigenlijk gelijk in de woonkamer met open keuken. De verhuurder heeft ook een grote eettafel laten staan, wat ideaal is voor etentjes.  Voor een Nieuw Zeelands huis is het ook allemaal best wel nieuw.


Aan de achterkant van de foto is ook net mijn slaapkamer te zien. Die zit aan de voorkant. Tussen de keuken en de slaapkamer zit ook nog een badkamer. Geen bad. Maar wel een prima douche. En een boiler op zonnecellen!

Het huis heeft niet echt een tuin. Maar wel beneden een terras en boven een balkon. Met prima uitzicht op Fitzroy beach, wat misschien wel het grootste pluspunt is van het huis. Fitzroy beach is ook een van de betere surf stranden van Nieuw Zeeland. Van de week waren de wereld beker wedstrijden surfen voor dames daar. Het wordt hoog tijd dat ik ook leer surfen!

Tot slot nog twee fotoos. Het terras beneden:


  En het uitzicht uit de woonkamer :)


2 comments: