Tuesday 21 February 2012

De bodyboard

Vlak voordat ik mijn mond open wilde doen,  drong het ineens tot me door dat het eigenlijk niet zo'n heel stoer verhaal zou worden. Of  misschien beter gezegd, dat het op sommige momenten met de juiste mensen erbij misschien best een stoer verhaal zou zijn, maar dat dit nu niet zo'n moment was. 

Toch kan ik het niet meer binnen houden. Vol trots vertelde ik mijn collega dat ik voor het eerst in de Tasman sea heb gezwommen. Dat was wel okay en daar had ik het bij moeten laten. Maar vervolgens vertelde ik hem alleen dat ik stoer de golven had bereden op mijn nieuwe bodyboard.  En body boarden blijkt dus totaal niet stoer. Ik wilde er nog aan toe voegen dat ik misschien er nog wel eentje bij ging kopen, waarmee ik nog beter de golven kon pakken. Maar voordat ik dat zei keek ik hem even aan. En hield mij stil.

Body boarden is dus echt totaal niet stoer. Mijn collega van 55 lachte mij dan ook totaal uit. Ik had me Iets niet voldoende gerealiseerd dat hij al 50 jaar aan de kust woont. En ook nu nog bijna elke dag op de plank staat. Surfen is dus stoer. En bodyboarden niet.

En vissen is ook stoer. Elke week kayakt hij de oceaan op om vallen voor schaal dieren te zetten. Deze week eet hij al de hele week tonijn. Een vriend was in een kayak 5 km de zee op was gevaren. Daar had hij in een kayak een tonijn van 25 kg aan boord weten te krijgen met een hengel. Vervolgens had hij de tonijn met mes steken achter de vinnen zich zelf dood laten bloeden. Dan blijft de kwaliteit van het vlees behouden. Het zal vrij bloederig zijn geweest in de kayak.

Maar goed, body boarden is dus niet stoer. Toch durf ik de foto te laten zien. Al is het maar omdat ik zo blij ben met de body board die ik van sommigen van jullie heb gekregen:)


Het afgelopen weekend was het dus voor het eerst echt top weer hier. Vooral zaterdag, 25 graden, zon. Weinig wind. Ik had een paar vrienden uit Auckland op bezoek. We hebben alle dingen gedaan die de Lonely Planet voor New Plymouth adviseert. Bij mooi weer is New Plymouth eigenlijk best wel een prima stad voor een dagje uit!

Op zondag hebben we nog sportief gedaan, op naar de top van Taranaki. Af en toe in de wolken, maar vanaf de top een prima uitzicht. En een stuk warmer dan de vorige keer! In de afdaling heb ik nog wat verkennings werk kunnen doen voor de plannen van 25 februari. Ik heb een soort grint geul gevonden die misschien sneller naar beneden leid dan de rotsen ernaast.

Jullie realiseren misschien: het zal om details gaan om binnen de 6 uur van de surf naar de top en terug te gaan. Maar ik heb er vertrouwen in. Volgende keer het resultaat!.

4 comments:

  1. Ik denk dat je nog een goede local wordt :) Ik ga zaterdag met Sia de rapper in Dubai iets eten, zal hem de groeten doen.......vissen stoerder dan bodyboarden.......denk toch dat je in 3 jaar beter terug kunt komen :) Chill ze.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Have Fun met Sia, zijn woonboot en de bewoonsters...!

      Delete
  2. Mooi verhaal Jiri, staat je best goed hoor, dat body board ;)

    Veel succes vandaag/morgen!

    ReplyDelete
  3. Het wordt morgen! Vandaag een beetje matig weer. En ik ben een beetje brakjes:)

    ReplyDelete