Saturday 17 December 2011

Regen

Volgens weather and climate.com zijn de natste maanden in New Plymouth:

Januari / maart / april / mei / juni / juli / augustus / september / oktober / november / december

Ter vergelijking: Amsterdam kent maar een natste maand, dat is november.  Tot nu toe staan we dit jaar in New Plymouth op 1800 mm regen. En dat is dan in de city. Als ik op mijn race fiets stap en een goed uur de berg op fiets, kom ik aan bij het North Egmond visitors center. Goed voor 900 mm regen in oktober en 6300 mm tot nu toe dit jaar. Ter vergelijking: In nederland valt zo'n 800 mm regen per jaar.

Deze inspiratie komt niet uit het niets, van de week was een vrij natte week. Hier een foto van een weggetje bij mijn huis:

Sinds mijn laatste blog is er trouwens veel gebeurd. Mijn spullen uit Nederland zijn eerder aangekomen dan gepland. Ik moest sneller een huis vinden dan gepland. En ik moest sneller verhuizen dan gepland. Maar nu ben ik weer online en zit ik thuis op de bank. 

Snel meer daarover! Ik beloof het. Het huis staat trouwens ondertussen alweer te koop...

PS Weet iemand hoeveel mm water je douche thuis krijgt?

1 comment:

  1. Dat hangt er vanaf of je een waterbesparende douchekop hebt, toch?

    ReplyDelete