Tuesday 9 April 2013

De grote droogte

De titel kan van toepassing zijn op de regelmaat van deze blog. Waarschijnlijk terecht. Maar dat doet ie niet. Het is een bericht van meteorologische aard. De afgelopen 3 maanden waren namelijk stuk voor stuk de 3 droogste maanden van de afgelopen 3 jaar in Nieuw Zeeland. En, dat is fantastisch! Ik voel me een beetje schuldig als ik dit nog een keer lees. De landbouw hier heeft het even moeilijk. Maar ik laat het toch staan.

En het kwam goed uit, voor bezoek. Anderhalf jaar advies over regen nam ik graag terug. Met mam op bezoek begin Januari was het okay. Daarna had Rob in Februari 2 weken zon.  En in bijna een maand hadden JP, Sjors en Martijn 2 dagen regen.

Het is dus de tijd geweest van mooie vakanties en een vervanger op werk. Heerlijk. De komende weken zal ik impressies geven via de blog. Beloofd! Als ik geen inspiratie vind voor verhalen dan worden het foto's. Er is voldoende materiaal. En misschien wel een video! Lees ik wel eerst de help van blogger.com.

Maar eerst nog een korte post met foto's uit de regio. Uit Februari.

Al een jaar stond de "White cliffs" wandeling op het programma. Eerst loop je er boven langs naar toe. Een typisch New Plymouth landschap met vee, hekken, puntige grassige vulkanische heuvels en zee op de achtergrond:


Dan dalen we af naar zee. De white cliffs! Prachtige rotsen, tot 100 m hoog. Mijn droom was een klim gebied te ontdekken.  Helaas. Boter zacht, een soort witte vertikale modder. Het doet me denken aan klimgebieden in de Mohave woestijn in de vs. Daar wordt ook wel geklommen. Wel alleen met stallen hulpmiddelen alsof het een ijswand is....


Tot slot de afsluiting van het weekend. Op het water rond de sugar loaf eilanden van New Plymouth. Je ziet het niet maar er zitten ook zeehonden. En helaas deze keer geen succes met vis aan de lijn. Dus op de terug weg langs de supermarkt...

No comments:

Post a Comment