Thursday 26 July 2012

The Perfect Wave

Ik ben nog geen surfer. Maar ga het wel proberen. Point break is een top film. Keanu Reeves' beste film ooit!

New Plymouth probeert zich te onderscheiden qua work life balance. Op het gebied van salaris kunnen ze namelijk niet op tegen Australie. Met als thema "Taranaki, like no other" verkopen ze de streek als het paradijs. "The place to live, love and raise a family". En het werkt! Het aantal collega's dat hier terug komt na een periode in het buitenland, is zeer groot. Er zijn collega's die een degradatie in functie accepteren. Zover ben ik nog niet.

Wel moet ik meer gaan surfen. Ik las bij de hippe en prima Burgerfuel dat Stent Road, Taranaki misschien wel de beste plek is voor een break in NZ. Ik heb dan ook een foto geleend van een collega van de surf break daar het afgelopen weekend.

Hij won er de prijs mee voor "Shot of the day" op surf.co.nz. Het lijkt me dat iedereen op deze golven moet kunnen surfen toch? Zo voorspelbaar als een golfslag bad.

Nu ik toch in komkommer tijd je aandacht hebt, pak ik de gelijk de gelegenheid voor een stukje verontwaardiging. De prijzen in de supermarkt hier zijn soms  crimineel. Een paar voorbeelden:

Yoghurt. 1 kg.                      6.8 dollar.
Limoenen. 1 kg                    29.99 dollar.
Koffie. 250g                         7.69 dollar.

De dollar is delen door 1.5 op het moment. En hij wordt steeds sterker...

Tot zover. Ik vertrek zaterdag naar Nl. Ben van 7 - 10 op bezoek in de randstad, lijkt me leuk jullie te zien. Mijn nl tel nummer werkt weer.

Tot snel!

No comments:

Post a Comment