Wednesday 16 November 2011

Social events

Kiwi's zijn dol op social events. In ieder geval bij Shell Todd Oil Services. Al na twee weken was ik zo gelukkig om een event mee te maken. Eigenlijk kon ik helemaal niet meer mee. Ik meldde mij te laat aan en kreeg de mededeling dat de touring car naar het event al vol was. De touring car, ja! Tot mijn grote vreugde kreeg ik een dag van te voren de mededeling dat ik toch mee kon.

De titel van het event is Oktoberfest. Bij Mike's brewery, zo'n 30 km te noorden van New Plymouth wordt het gehouden. Er wordt aanbevolen je te verkleden, maar dit lijkt me voor een bedrijfs uitje redelijk overdreven en ongepast. Ik zit er wel vaker naast. Als ik op de dag zelf de bus in stap, is hij al volledig afgeladen. De mannen hebben strakke knickebockers en een hoed, de dames doen met hun bloesje een poging van hun borsten een dienblad te vormen. Ik voel me redelijk ongemakkelijk. In de bus wordt ook gemuit, want het bedrijf heeft iedereen verboden in de bus in te drinken. Uiteindelijk voel ik me een uurtje later eindelijk wat beter als ik het eerste biertje achter de kiezen heb.





De dag zelf is een groot fout feest. Foute bands die in het engels vertaalde schlager zingen, veel bier. En er is "possum chucking". Ik heb er een foto van maar die durf ik niet te laten zien. De possum is hier ongedierte nummer een, en het doel van deze sport is om zo'n dier zo ver mogelijk te werpen. Ze zijn wel dood. Maar nog niet zo lang. Er zijn een aantal technieken. Onderhands. Bovenhands. Ook kun je hem als een lasso een paar keer aan zijn staart slingeren. Dat werkt het beste, maar er is wat meer coordinatie voor nodig waardoor er heel veel possums het publiek in slingeren. De dieren zijn trouwens bijzonder taai, de meeste possums worden wel een keer of twintig gebruikt en zijn dan nog steeds onbeschadigd.

Het leuke aan zo'n social event is ook dat op maandag het hele bedrijf een link krijgt met alle foto's ervan. Hoera.

Het weekend erna was er weer ... een social event! Deze keer de pre-christmas party. Met als thema 007. Ik durfde nu niet onverkleed te komen. Hieronder het resultaat, bij de entree. Het is eigenlijk meer Miami vice geworden:)



Toen ik trouwens mijn pak weer bij de verkleed winkel inleverde, merkte de verkoopster op dat haar dochter, zo'n dame bij de entree, haar verteld had dat ze maar op de foto was gegaan met iemand in een wit pak. Omdat die zo alleen was gekomen. Wat aardig. En dan hebben jullie gelijk een beetje een indruk hoe groot New Plymouth is...

2 comments:

  1. Hey Jiri,
    Je doet het best aardig hoor, als blogger:-) Leuk om te lezen!
    groetjes, Lobke

    ReplyDelete
  2. Kerel,
    ziet er goed uit, zijn dat twee possums, waar je mee op de foto staat? ;-)
    blog ist spitzenmäßig, weiter so!
    Mazzel!
    Peter

    ReplyDelete